woensdag 21 november 2012

Feest voor Lotte!


16 november 2009 werd ze geboren, ons kleine Lotje. (nou zo klein was ze eigenlijk niet, met 4,3kg!)
We zijn nu 3 jaar verder en ik had nooit kunnen voorspellen hoe lief ze me zou zijn. Het eerste jaar was moeilijk, met een postnatale depressie die alle gevoelens afvlakte. Net voor haar eerste verjaardag kreeg ik een huilbui: opeens ging mijn hart helemaal open en voelde ik hoeveel ik van haar hield. Veel van mijn herinneringen aan dat eerste jaar zijn weg, maar dat hebben we intussen ruimschoots ingehaald.

We groeiden meer en meer naar mekaar toe. Haar mooie zachte karakter, haar verlegenheid, de intense tevredenheid die ze altijd lijkt mee te dragen, haar kleine hartje voor alles wat nieuw en een beetje eng is,... Zo prachtig is ze!

En nu is ze dus al 3 geworden, een grote meid zoals ze nu zelf vaak zegt. Daar horen feestelijkheden bij!!

Het begon al op vrijdag, de 16e. Ze mocht haar nieuwe schoentjes aandoen die ze van moeke en vokke kreeg, er ging een taart mee naar school en in de klas werd uitgebreid gevierd. Een half dagje maar, want ze was nog niet tiptop na woensdag wat ziekjes te zijn.
Na school nog lekker zwemmen met papa en grote zus, en dan vroeg in bed om uitgerust te zijn voor het feestje de volgende dag.


En op zaterdag was het dan echt groot feest! Met de tantes en nonkels, oma en opa, moeke en vokke, en de lieve meter.  Bij feest horen taart en cadeautjes, en vooral heel veel fun. Die waren er alledrie in overvloed, dus Lotte ging slapen als een heel gelukkige jarige.





En de mama? Die ging ook gelukkig slapen :-)


3 opmerkingen:

  1. Wat een liefde in deze blog...
    Prachtig meisje!
    Gefeliciteerd nog met Lotte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    En wat fijn dat je opeens hét moment had <3.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, ik smelt helemaal bij dit bericht.
    Wat een pracht-meid! En wat een mooie foto waar ze de kaarsjes uitblaast, je ziet de warmte van de kaarsjes zo op haar geprojecteerd, mooi!!
    Aan het meeneem-speelhuisje van playmobil zal ze nog véél plezier beleven!!

    BeantwoordenVerwijderen