donderdag 28 februari 2013

Wat ik deed op mijn verjaardag...

Ik ben jarig!

Nou ja, niet echt eigenlijk. Want ik ben geboren op 29 februari, maar die is er dit jaar niet. Van thuis uit vieren we het die jaren altijd op 28 februari, en dat is dus VANDAAG!

Morgen staat er een uitje gepland met manlief, maar vandaag was er niet echt iets bijzonders gepland. Alleen... vrijheid. Heel veel vrijheid om achter mijn machientje te kruipen! En echt, een héérlijke verjaardag was dat!

Als je zo eens een hele dag goed kan doorwerken, krijg je ontzettend veel af eigenlijk!


 Dit is het eerste wat van onder mijn machine kwam vandaag. Opnieuw een kaptrui van Svdhz. Heerlijk patroon, makkelijk te maken en superleuk als je het aan ziet bij kinderen. Zowel voor meisjes als jongens. Ik wilde eigenlijk nog een applicatie er op, maar degene die ik voor ogen had was toch net niet het juiste blauw voor hierbij.

Ik maakte deze trui trouwens als cadeautje voor A, het zoontje van mijn beste vriendin die volgende week ergens jarig is.








Ook een geschenk voor A. Je kan zo'n kereltje dat 3 wordt toch moeilijk enkel kleren geven? Dus... Een superheldencape voor onze dare-devil! Supermakkelijk dit:  een vierkante lap nemen, kanten omzomen, bovenaan een tunneltje maken en touwtje erdoor. Nog versieren met applicatie of letter of wat je maar wil en klaar!
 Derde stuk, mijn pronkstuk van vandaag! Een tricot kleedje voor Jenthe in mim-pi stijl. Ik begon met het bovenstukje van de basisjurk uit Svdhz, paste dat aan, voegde mouwtjes toe en maakte een rok eraan. Applicatie erop en glunderen maar :-)














En ook Lotte werd nog verwend met een rokje dat past bij het kleedje van haar zus. Ik hou er niet van om hen hetzelfde te kleden, maar af en toe vind ik het wel schattig als ze iets soortgelijks dragen. Dit keer een tricot rokje met kant onderaan!









Wat denken jullie, geslaagde naaidag? ;-)

1 opmerking: