dinsdag 5 februari 2013

Lotje kan weer zwieren

Ik kon gisteren de naaikriebels niet weerstaan!
Niet echt iets in gedachten, had geen tijd en zin in een groot werk, dus ik liet me inspireren door de mooie stofjes in mijn kast!

Dit kwam eruit:



Wil je er ook zo eentje maken? Oké, hier komt mijn werkwijze.

1.  Knip uit 2 bijpassende stofjes 2 cirkelrokjes, het ene iets langer dan het andere

2. Zigzag de bovenrand van de beide rokjes tegelijk. Zo zitten ze meteen aan mekaar vast en das een pak handiger in een later stadium.

3. Werk de zoom van het onderste rokje af. Ik deed dit met een Franse zoom (denk ik toch, dat dat zo heet :P  )

4. Werk de zoom van het bovenste rokje af, ik deed dit met biaislint.

5. Knip een strook tricot, zo breed als de buikomtrek van je kindje. Voeg GEEN naadwaarde toe, tricot rekt dus dat is niet nodig.

6. Maak de uiteinden van de strook aan mekaar vast, goede kanten op mekaar.

7. Schuif de buikband over de rokjes. Let erop dat de goede kanten op mekaar liggen! Naai vast.

8. Vouw de buikband dubbel naar binnen toe en speld vast. Naai vast (ik gebruikte hier een zigzag, als versiering).

Opmerking: als je buikband niet 'straf' genoeg is om op te blijven bij je kindje, kan je in de buikband nog een elastiek verstoppen.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je bij mij op mijn blog volger bent geworden. Jij maakt leuke en mooie kleding. Volger ga ik worden bij jou. Ik begrijp jouw naaicodes, wat heerlijk! zoals jij het beschrijft zou ik eindelijk een rokje kunnen maken. jij schrijft precies zoals ik denk. Zo'n rokje moet lukken. lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen