dinsdag 26 februari 2013

TUTORIAL gepimpte tulerok

Je ziet ze tegenwoordig veel, van die tulerokjes. Ik vind ze soms mooi, maar soms zijn ze ook nogal... 'kaal' of onafgewerkt. Iemand anders gaf me een tip: gebruik het gewoon als onderrokje voor een ander rokje!
Hier laat ik even zien hoe je van zo'n super goedkoop Action-tulerokje een leuk rokje met onderrok maakt :-)


STAP 1: koop een goedkoop tulerokje.


STAP 2: Leg het rokje op de stof die je voor de over-rok wil gebruiken. Knip de stof op maat. (Tip: knip niet te kort!!)


STAP 3: naai de zijnaden en zigzag.


STAP 4: werk de onderkant af naar keuze. Ik gebruikte hier paspelband, maar biais of een gewone zoom kan ook natuurlijk.


STAP 5: Leg de rokjes zoals je hier ziet op de foto: de slechte kant van de over-rok naar buiten, de onderrok gewoon. Speld je boven-rok vast op de elastiek van de tulerok. Naai vast.


STAP 6: keer de boven-rok en strijk plat. Voor het mooiste resultaat kun je de rand nog eens bovenop een stiksel of sierstiksel geven.


En klaar :-)



Sorry voor de slechte foto, je hebt nog een actie-foto te goed ;-)


5 opmerkingen:

  1. dat ik daar nog niet aan had gedacht... Ga ik ook eens doen hier thuis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ik je inspiratie?? ;-)
    Liggen die rokjes er nu nog trouwens bij de Action?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha inderdaad @vrouwenhand, jij bent die inspiratiebron!
      gisteren waren er nog een heleboel zwarte en 1 paarse maar die had ik dus mee naar huis ;-)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen