zaterdag 4 augustus 2012

Naais

Sinds ik ben begonnen met naaien, heb ik in principe 1 'naaidagje' per week. Dat betekent concreet dat Pasjoefel of mijn ouders op de kindjes letten terwijl ik een hele dag mij op mijn stof en naaimachine stort. In de vakantie loopt zoiets natuurlijk niet zo vlotjes, ik heb in juli welgeteld 1x genaaid!

Tijd dus om wat in te halen... De meisjes konden wel wat rokjes gebruiken, en ik had van het laatste stoffenspektakel nog heel wat leuke stofjes liggen daarvoor! Dit was het resultaat...
  1. blauw met witte bollen katoen, en rood-wit gestreepte boordstof
  2. blauw/hartjes cirkelrokje met striklint en biais
  3. paars klokrokje, met paspelband, kantje onderaan en een vogelapplicatie
  4. tricot vogeltjesrokje
  5. klokrokje blauw met roze bloempjes en brede biais

Ik ben écht nog een beginneling, maar de rokjes zijn alleszins draagbaar! 
O ja, waarom er zoveel blauwe rokjes zijn? Wel, Lotte (dochter 2) is zot op blauw, en ik had haar een rokje in het blauw beloofd. Nu is ze nogal smal van poep, en de eerste rokjes die ik maakte waren te groot voor haar. Ik ben maar doorgegaan met het blauw tot ze ook 2 blauwe rokjes had :-)
Het paarse rokje moet ik nog aanpassen, de rekker bleek te strak voor Jenthe, en het rokje is te lang voor Lotte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten