zaterdag 8 december 2012

De kerstboom en de wafels

Elk jaar het weekend na sinterklaas hebben we hier een familietraditie. Ik trek met de kinderen naar mijn ouders, en daar versieren we samen de kerstboom. Mijn vader bakt intussen wafels volgens een recept dat volgens mij niet te evenaren valt, hoe simpel het eigenlijk ook is!



 Benodigdheden: 
- 1 kg boter
- 1 kg zelfrijzende bloem
- 1kg fijne suiker
- 2 tassen melk
- 16 eieren
- 4 pakjes vanillesuiker
(ook makkelijk te halveren of zelfs te vierendelen)

Bereiding:
- Boter smelten op een laag vuurtje
- suiker toevoegen
- mengsel in koud water zetten en laten afkoelen, af en toe roeren
- melk toevoegen
- eigeel dat je lichtjes opgeklopt hebt
- de bloem zeven en beetje bij beetje eronder roeren
- eiwit kloppen en eronder spatelen
- deeg even laten rusten (en proberen er af te blijven, wat mij nooit lukt :-P )
- en bakken maar :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten