dinsdag 30 oktober 2012

En nu eentje met een kabouter

Ik was zo content van het vorige rokje, dat ik er meteen nog eentje wilde maken. Nu voor de andere dochter en in een iets soberder stofje zodat ik er nog een leuke applicatie op kon maken.










Nu heb ik een probleem met applicaties. Ik ben daar ZOT van, maar ik ben een ramp als het aankomt op nakomen wat de gebruiksaanwijzing zegt. Er staat elke keer op dat je het niet in de droger mag steken, maar ik vergeet dat elke keer als de kleertjes gewassen zijn, waardoor veel van de applicaties na een tijd loskomen bij mij.

Daarom heb ik deze keer een beetje meer werk gemaakt van de applicatie, in de hoop dat deze het jaar wel overleefd ;-)

Misschien zijn jullie er iets mee als ik mijn werkwijze verduidelijk?

1.  print een leuke tekening op transferpapier.
2.  knip grofweg uit
3.  strijk de applicatie op een restje witte stof
4.  Strijk de witte stof op vlisofix
5. Knip nu netjes uit, het is mooi als je ongeveer 1mm witte rand nog ziet!! Daar komt je stiksel op zodat je niet op je tekening moet naaien.
6. strijk nu de applicatie met witte stof en vlisofix op je rokje/T-shirt of waar je de applicatie dan ook wil hebben
7. Stik met een kleine zigzag nauwkeurig over de randjes van je applicatie.

KLAAR :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten